Makanan Yang Boleh Dan Tidak Dalam Atkins Fasa 1

Straight to the point, hadamkan senarai makanan-makanan ini dalam Fasa 1 dan saya pasti anda dapat kurus dengan jayanya.

Tip: pelbagaikan resipi supaya anda tak boring dan muak, cuma pastikan jumlah karbo dia ya!

makanan lulus fasa 1 mommylotte

Senarai Makanan Yang Dilarang Untuk Fasa 1

  • Beras, mee, spagheti, mihun dan sejenisnya.
  • Segala jenis roti, mufin, loaf atau sejenisnya
  • Makanan bertepung dan bergandum
  • Gula pasir, gula kastard, madu, sira dan apa-apa yang bergula tinggi
  • Buah-buah; gula dan karbo yang tinggi
  • Kekacang, tempe
  • Makanan berproses (ada hidden gula, tepung)
  • sos dan kicap
  • Produk tenusu

Senarai Makanan Yang Dibolehkan Untuk Fasa 1

  • Ayam, ikan, udang, daging (bakar, rebus, kukus, mahupun goreng tanpa tepung)
  • Sayur yang hijau
  • Keju jenis cheddar, mozarella, dan parmesan cuma limit kepada 2,3 keping
  • Minyak masak dan minyak sihat seperti zaitun, omega-3
  • Supplemen tambahan utnuk tenaga
  • Teh hijau, teh

foods in phase 1

Senarai makanan secara umum yang sesuai dengan Atkins, ada di sini.

Sebelum menggelabah

Take note ya, tak perlu cuak rasa cam nak kiamat tengok senarai ni sebab percayalah, diet ini sesuatu yang kita boleh lakukan, dan hanya 2 minggu sahaja, sebelum ke fasa seterusnya yang agak selesa sedikit.

Untuk elakkan dari rasa terbeban yang over ketika Induksi, eloknya ambil makanan tambahan untuk bantu tubuh adjust dengan khasiat2 extra (tanpa karbo ke apa yang kita tak perlu tu), walaupun sekadar multivitamin.

Dapatkan multivitamin DAN multimineral yang mudah serap di sini. 1 botol tahan 4 bulan!

Sekiranya anda memerlukan bantuan untuk  mendapatkan badan yang kurus dengan Atkins, boleh contact saya (ada kt bwh ni atau klik sahaja icon2 media sosial di page ini) untuk saya coach anda selama 3 bulan. Pasti anda terkejut jika anda tahu nilainya yang sebenar dan apa yang saya tawarkan.

Credit to Kelab Diet Atkins [Malaysia]

Khusus untuk ibu yang masih menyusu dan mahu kurus dengan selamat pada masa yang sama, anda perlu bermula dengan fasa 4 dan bukan 1 seperti yang dikongsikan dalam posting ini. Baca lanjut di sini mengapa tidak boleh ibu menyusu bermula dengan fasa 1. Atau dengan satu ebook yang lengkap sekaligus untuk memudahkan anda (baca di bawah)

Update terkini. Atas permintaan ramai dan feedback yang bertalu-talu; Shai sedang edit, tambah dan mantapkan lagi ebook Atkins untuk Ibu Menyusu, edisi ketiga dan terakhir, seperti gambar di atas. dan sukacitanya ia DAH SIAP! Yeay!

Ebook ini agak tebal, shingga 70m/s, dan lengkap untuk anda merujuk, tambah pengetahuan, serta gunakan alat/tools yang diperlukan untuk untuk capai berat ideal dan kekalkannya. Shai ulang, ebook ini agak tebal, agar membantu anda di mindset yang betul sebelum bermula proses kurus, selain memastikan ebook ini berbaloi dengan apa yang anda bayar. Jangan risau, harganya dah ditetapkan sebagai berpatutan dan pelaburan sekali seumur hidup. Klik sini untuk maklumat lanjut mengenai ebook Atkins untuk Ibu Menyusu ini.

Panduan Untuk Yang Bukan Ibu Takda Ke Shai

Ada, jangan risau. 😀 Untuk panduan  samada untuk lelaki atau wanita, malah untuk yang kegunaan ketika berpuasa, disediakan oleh Shai dan team. Klik sini ya. 😀

Bacaan lanjut

9 Comments

    1. Salam cikpuan, buat masa sekarang ni saya tidak dapat menyediakan khidmat coaching kurus tersebut, atas kekangan masa sekarang ini. Namun suka saya nyatakan, saya sedang edit dan tambah untuk ebook Atkins untuk Ibu Menyusu, Final Edition. Lengkap semua info dan alat yang diperlukan untuk capai dan kekal dengan berat ideal kita. Mohon doa ya 😀

  1. Sis masih guide lgi ke org yang nak amalkan diet atkin? Saya nak join jgk bole?

    1. buat masa sekarang ni, terpaksa dihentikan dahulu kerana kekangan masa dear. 🙂

    1. Boleh2. Saya emelkan ke akak ya untuk info lanjut. terima kasih kerana berminat

    1. Mohon contac saya secara terus ya kak Yusniza. Boleh melalui fb/whatsapp saya terus. 😀 InsyAllah saya akan bantu sebaik mungkin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge