5 Kesan Ambil Gula Berlebihan

Pemakanan kita yang tinggi karbohidrat dan gula ni dah biasa sangat kan? Makanan dan air memang sedap dan manis tapi korang kena beringat juga akibat kalau dah ambil gula berlebihan, masa tu memang tak boleh nak enjoy lah benda-benda manis, dan kena makan yang tawar-tawar je. Sekali sekala tu standard lah. Dalam artikel ni kita maksudkan yang ambil gula berlebihan […]

Continue Reading

Berat Badan Naik Mendadak? Tips Untuk Membetulkan Metabolisme

Perasan tak kenapa ada banyak isu berat badan naik mendadak? Dalam aspek berdiet ni metabolisme jadi salah satu komponen yang perlu dibincangkan sekali sebab besar kesannya kepada diet korang kalau faktor ni pun tak jaga. Jika tak, berat yang berjaya diturunkan lepas berdiet bagai nak rak, akan naik balik berganda-ganda Bagaimana Berat Badan Naik Mendadak Dari Metabolisme Celaru? Banyak faktor […]

Continue Reading

Biasa Tidur Dengan Lampu Terbuka? Baca Sini

Artikel ni khusus untuk mereka yang biasa tidur dengan lampu terbuka. Kalau korang tidur berselubung bergelap bboleh baca sebagai proof korang tidur bergelap tu bagus hehe..Sebab apa tidur dengan lampu terbuka ni tak bagus untuk kesihatan kita? Tabiat ni akan ganggu kitaran waktu tidur, kesan kepada pelbagai isu kesihatan, buat kita lebih murung, atau paling teruk, kanser (klise betul semua […]

Continue Reading

´╗┐Punca Berat Badan Statik Berlaku Bila Berdiet

Ada beberapa punca berat statik yang kita kena alert agar bila ia berlaku, kita tahu macam mana ia datang, dan (haruslah) apa yang kena dibuat agar kita boleh skip fasa tersebut. Sebab apa, kalau dah statik, kita berpantang diet macam mana pun, berat tetap tak berubah untuk kita capai berat target kita. Kan leceh tu? Juga dikenali sebagai weight loss […]

Continue Reading