Nampak Tak Permainan Ini?

Menulis di sini kerana penat. Penat dengan berlengah-lengah. Penat dengan mereka yang mentedarah. Letih dengan penipuan. Muka tembok takda malu masih nak pegang jawatan. Letih. Bila krisis berlaku yang terkena pertama sekali, yang susah. Yang kais pagi makan pagi. Yang hidup semata untuk survival diri. Ada mereka-mereka ni kisah? Memadai satu kotak bantuan sahaja, boleh tahan sampai setahun? Nak tunjuk […]

Continue Reading

Pengalaman Vaksin COVID-19 di MITEC

Post ini ditulis selepas shai dah dapat vaksin dos pertama, jadi untuk yang belum dapat mungkin perkongsian ni sedikit sebanyak membantu. Ni kira sejarah kot dapat vaksin untuk wabak yang sedang berlaku ni.  Daftar Vaksin Asalnya Shai tak ambil port dengan vaksin, dalam erti kata tunggu dan lihat kekdahnya. Fasa 1 pun untuk yang tua, yang frontliners, yang VIP jadi […]

Continue Reading

Bendera Putih

Kita dah sampai tahap ni ya.. Rakyat kena minta bantuan dengan orang lihat dengan nyata, n rakyat sama-sama bantu dengan apa yang ada. Sebab ni peel orang Malaysia sebenarnya – bantu tak kira bangsa n agama. Hospitaliti orang kata, meraikan yang lain. Jadi, yang selama ni dok berbalah sesama bangsa n agama? mana datang n sebab apa? Siapa kepalanya? Untuk […]

Continue Reading

Minda Media Sosial

Media sosial ni asalnya suatu aplikasi untuk berhubung dengan yang kita kenal, sekarang dah jadi satu alat untuk berdiskusi, kongsi info yang berguna yang tak ramai tahu, apalagi sebagai alat untuk buat pembelian. Sampai ke tahap kalau takda aplikasi media sosial tu macam terputus hubungan dengan dunia luar. Cuma tu lah, selain ciri-ciri aplikasi(app) tu yang digunakan untuk manfaat kita, […]

Continue Reading

Tips Produktiviti Waktu PKP

Tips produktiviti waktu pkp Thumbnail

Waktu PKP buat kesekian kalinya, satu rumah terpaksa berkurung sebanyak mungkin di rumah dan ini dibuat juga walaupun PKP dilonggarkan dengan hanya keluar bila betul-betul perlu dan boleh sekali harung (malah kita decide untuk Naz dah tak sekolah sejak PKP 1.0 kot, sebab faktor keselamatan). Pastinya, keadaan tak tentu macam ni beri impak dekat produktiviti kita – benda paling terakhir […]

Continue Reading