Beza Essence, Serum, Dan Ampoule Untuk Kulit

Beza Antara Essence, Serum, Dan Ampoule Untuk Kulit

Tak macam dulu kalau kira skincare routine korang takat tiga benda je, sekarang berlambak jenis produk yang direkomen untuk tambah dalam rutin skincare – seperti essence, serum, dan ampoule – dan kadang-kadang mesti terfikir, apa beza essence, serum, dan ampoule dan perlu ke semua benda tu? Pada Shai mudah ja, sebab makin bertambah teknologi maknya makin banyak cara yang kita […]

Continue Reading

Makanan Yang Diambil Beri Kesan Kepada Kulit. Bagaimana?

Korang tahu kan makanan yang diambil beri kesan kepada kulit kita, tapi bagaimana caranya? Makanan Yang Diambil Beri Kesan Kepada Kulit Bukan Sekadar Di Perut Makanan yang kita makan bukan sekadar terhenti di perut dan ditukarkan kepada tenaga dan lemak je tau; apa sahaja nutrisi yang dikeluarkan dari makanan sewaktu proses pencernaan, akan dibawa ke salur darah dan salah satunya […]

Continue Reading

Bagaimana Cara Diet Bila Ada Anxiety?

Bagaimana cara diet bila ada anxiety? Yang tu boleh kata berganda cabarannya sebab kita kena berlawan dengan simptom-simptom dariu anxiety dan pada masa sama tubuh pula tengah sesuaikan diri dengan cara pemakanan baru. Ia bukan mustahil, tapi penting untuk waktu ni korang tak tegas sangat dengan diri. Cabaran Yang Ada Untuk Diet Bila Ada Anxiety Antara cabaran yang ada bila […]

Continue Reading

Rutin Homeschool Untuk Anak Sebab Tak Hantar Ke Sekolah

Ceritanya sekolah diumumkan dibuka 15 Julai tempoh hari dan haruslah kita kalut-kalut nak siapkan baju n barang sekolah Naz. Tapi lepas fikir-fikir dan research (selain solat istikharah) Shai fikir takpalah kami opt out dari hantar Naz ke sekolah. Nota: yep, kalau ada benda-benda yang tak tau nak pilih mana elok amalkan solat istikharah. Bkn masa nak kawin je yob. Boleh […]

Continue Reading