Tugas di Dapur Mengikut Umur Anak

Ha.. ni lah info yang paling wajib saya kena ingat bila anak-anak saya dah umur 4 tahun ++. Mudahkan kerja ibu di dapur (boleh kata┬á1/2 dari hidup ibu/isteri kat dapur kan?) jadi sedikit sebanyak boleh membantu ibu di dapur, apa lagi,memberikan satu bentuk didikan untuk anak bila dia dewasa nanti (psst..lelaki yang pandai di dapur laku keras tau!). Satu lagi […]

Continue Reading

Senarai Kerja yang Boleh Dilakukan Anak Mengikut Umur

Anak, kalau dah mula ada kaki tunggulah panjang je langkah depa. Bukan takat tu je, akai panjang pun nak buat macam-macam yang kadang sangat chumil dan melucukan. Lama-lama anak dah makin meningkat umur, bolehlah kita minta anak untuk tolong kan? Bukan nak dera pun sayang.. Tapi nak biasakan nanti bila hidup sendiri, senang dah terbiasa, insyAllah. ­čÖé Untuk mudah, entri […]

Continue Reading