Bendera Putih

Kita dah sampai tahap ni ya.. Rakyat kena minta bantuan dengan orang lihat dengan nyata, n rakyat sama-sama bantu dengan apa yang ada. Sebab ni peel orang Malaysia sebenarnya – bantu tak kira bangsa n agama. Hospitaliti orang kata, meraikan yang lain. Jadi, yang selama ni dok berbalah sesama bangsa n agama? mana datang n sebab apa? Siapa kepalanya? Untuk […]

Continue Reading

Minda Media Sosial

Media sosial ni asalnya suatu aplikasi untuk berhubung dengan yang kita kenal, sekarang dah jadi satu alat untuk berdiskusi, kongsi info yang berguna yang tak ramai tahu, apalagi sebagai alat untuk buat pembelian. Sampai ke tahap kalau takda aplikasi media sosial tu macam terputus hubungan dengan dunia luar. Cuma tu lah, selain ciri-ciri aplikasi(app) tu yang digunakan untuk manfaat kita, […]

Continue Reading

Tips Produktiviti Waktu PKP

Tips produktiviti waktu pkp Thumbnail

Waktu PKP buat kesekian kalinya, satu rumah terpaksa berkurung sebanyak mungkin di rumah dan ini dibuat juga walaupun PKP dilonggarkan dengan hanya keluar bila betul-betul perlu dan boleh sekali harung (malah kita decide untuk Naz dah tak sekolah sejak PKP 1.0 kot, sebab faktor keselamatan). Pastinya, keadaan tak tentu macam ni beri impak dekat produktiviti kita – benda paling terakhir […]

Continue Reading

Resipi Apple Chips Air Fryer

Resipi apple chips air fryer gambar thumbnail

Memandangkan dekat rumah ni dah ada air fryer, apalagi asal boleh macam-macam resipi aku air fryer-kan. Sebab senang nak guna dan senang nak membasuhnya. Lagi-lagi yang ni sebab kat rumah jarang ada buah-buahan melainkan betul-betul nak makan (atau kalau ada kuah rojak hehe) jadi dapat epal ni kita pun buatlah kepingan kerepek epal ni.

Continue Reading
1 2 3 96