Set Supplemen Untuk Puasa – Bertenaga Dan Kenyang Lama

Supplemen untuk puasa itu perlukah? Jika anda kerap letih atau kerja hakiki anda memang banyak menggunakan tenaga, pastinya sewaktu berpuasa pun anda akan lebih letih daripada biasa. Pahala itu pasti, namun pasti lebih bermakna jika anda kekal bertenaga sewaktu berpuasa dengan sedikit bantuan dalam bentuk supplemen? Solat pun khusyuk, terawih pun insya Allah steady ja.

Supplemen Untuk Puasa, Agar Kekal Bertenaga

Sebagai pemudah cara, penggunaan Set Kombo Puasa pastinya membantu kita untuk maintain bertenaga dan tak mudah lapar/dahaga ketika puasa. Dengan proven testi yang banyak, tak hairanlah set ini sangat hot selling ketika awal ramadhan (selalunya ESP yang sold out dulu, sebab sambil kenyang lama kulit pun makin cantik, alang2 nak raya kan).

set kombo puasa ME

Dalam set kombo ini ada tiga item iaitu ESP, Mealshake, dan juga Performance Drink yang masing-masing ada fungsinya yang tersendiri.

ESP

Item paling hot selling waktu berpuasa, ESP ni adalah minuman protein shake yang rendah nilai glisemik untuk membantu kita kekal bertenaga di bulan puasa. Lagi-lagi untuk yang kerap mengalami gastrik atau yang sedang menyusukan baby tapi mahu berpuasa penuh.

esp
Ada sebab kenapa ia selalu sold out nak dekat2 puasa ni. Klik sini untuk baca bagaimana ia membantu kita bertenaga

Mealshake

Minuman multivitamin dengan perisa vanila aiskrim (serius sedap) yang berguna untuk orang yang kerap mengalami masalah sembelit, dan sesuai untuk yang bermasalah susah nak telan vitamin hehe..

mealshake vitalea for children

Performance drink

Item ini juga hot selling tau. Minuman elektrolit (macam 100 plus tu) tanpa gula dan gas, membantu untuk tubuh kita sentiasa terhidrat, malah lebih baik dari pengambilan air masak sahaja.

Perbandingan antara penggunaan PD dengan air masak
Perbandingan antara penggunaan PD dengan air masak. Didapati PD membantu sel untuk simpan tenaga glukosa dengan lama

Kebiasaannya minuman ini digunakan oleh ahli sukan dan kaki fitness untuk tingkatkan daya ketahanan (endurance) dan untuk yang berpuasa, ketahanan tubuh adalah perlu sehingga waktu berbuka. Hehe..

Adakah Wajib Saya Mengambil Ketiga-Tiga Item Ini Untuk Berpuasa?

Pada pendapat Shai, bergantung kepada keperluan diri juga.

Kalau kita ada situasi tertentu yang agak membebankan kita ketika berpuasa – contohnya yang kerja-kerja berat, ada masalah kesihatan seperti gastrik, yang masih bf baby – namun nak sangat-sangat cukupkan puasa 30hari, apa salahnya laburkan sedikit untuk pemudah cara ini.

Tak perlu semua item pun, hanya ambil yang paling utama untuk menyelesaikan masalah anda.;) Anda boleh whatsapp Shai di 017-9153260 untuk Shai konsult anda yang sesuai dengan keperluan dan bajet anda.

Untuk ketahui dengan lebih lanjut, KLIK SINI untuk baca review Shai gunakan ESP waktu berpuasa.

Bacaan lanjut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge