Atap Zink – Unsur Paling Asas Untuk Melindungi Rumah Anda

Sekalipun rumah kita bukanlah rumah biasa yang kita lihat menggunakan atap zink, tidak dinafikan atap tersebut adalah komponen paling asas dalam melindungi rumah kita.

Analogi yang terbaik saya boleh fikirkan, bila nak bercerita tentang zink dan manfaatnya kepada tubuh kita. Mohon baca sehingga habis, kerana anda pasti tak sangka betapa besar kegunaannya.

Apa Itu Zink

Zink ni adalah logam surih (trace metal) dan salah satu nutrisi mikro yang diperlukan oleh tubuh (dikategorikan sebagai mikro kerana hanya sedikit ja yang diperlukan oleh tubuh).

gmbr zinc

Kepentingan Zink

Secara umumnya, zink diperlukan untuk merawat masalah kekurangan zink (ni obvious kot) dan juga sebagai perlindungan daripada simptom-siptom kekurangan zink yang sangat melecehkan (contohnya, cirit-birit lah, demam, dan lemah tenaga batin).

Maka boleh dikatakan amat besar manfaat zinc ini pada tubuh manusia.

Malah untuk kes serius seperti malaria dan denggi, sakit asma, kencing manis, nyanyuk, telinga berdesing, rambut gugur dan jerawat (ya, jerawat juga satu masalah yang serius dan memalukan oke!).

benefits zinc kena crop
jerawat, iaitu zink akan ‘heal wounds’

Perhatian Dalam Pemilihan Zink

Kebanyakan zink yang dihasilkan juga mengandungi logam lain iaitu kadmium (kerana mereka dua orang ni lebih kurang sama saiznya) dan kerap wujud secara bersama-sama. Masalah dengan kadmium ni, pendedahan terlalu lama secara kronik boleh meningkatkan risiko untuk masalah ginjal tidak berfungsi.

Selain untuk mendapatkan zink dari sumber alami, anda boleh pilih zink yang diasilkan dalam bentuk zinc gluconate – yang mengandungi kadmium yang sangat-sangat rendah dan tidak berisiko untuk kesihatan kita.

Rujukan tentang zink gluconate di sini.

Sumber Zink terbaik

Zink yang terkandung dalam Zinc Complex adalah makanan tambahan yang sesuai untuk mencukupkan nutrisi zink dalam keperluan harian kita.

Mengandungi zink gluconate sebanyak 15 mg dan kalsium sebanyak 120 mg, satu tablet adalah cukup untuk membekalkan keperluan harian zink anda untuk kesihatan optimum.

zinc gluconate

Satu botol berharga RM33 (sebelum GST bermula April ini) dan bulan ini ada promo buy 3 free 1 (harga sebotol akan jatuh dalam RM24.70 ja).

promo mac 2015

Bagaimana jika terlebih zink?

Agak jarang kes untuk zink terlebih sehingga menyebabkan simptom yang diingini (kekurangan zink adalah yang selalu berlaku sebenarnya) kerana paling maksimum dos zink sehingga menjadi toksik adalah 100 mg. Dan satu tablet zink gluconate ni hanyalah 15 mg ja (besar marginnya).

Untuk itu, adalah wajar untuk anda mengikut cadangan dan konsultasi yang diberikan oleh pihak kami, sebelum mengambilnya (dan lain orang lain keperluan zink nya). Klik sini, untuk ketahui jaminan yang anda akan dapat, jika beli daripada kami.

Bacaan lanjut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge