Kalau Mengidam Ni, Kalau Ganti Makan Dengan Ni Ok Tak?

Tak mahu cerita panjang, sekadar entri ni jadi panduan berguna sebagai maklumat tambahan ketika berdiet.

Yelah, awal-awal berdiet (lagi2 yang strict seperti Atkins) ni kena lalui satu fasa yang melecehkan, dipanggil ‘withdrawal symptoms’ – dah biasa mengunyah jajan dan makan benda manis, of coz lah masa diet mula lah nak ngidam bukan-bukan (lagaknya cam orang mengandung pun ada tau).

Simpan list ni, save gambar ni kt hp korang. Bila ngidam apa2, cepat2 rujuk alternative makanan mengikut mengidam tu, dan gantikan. Senang dan cepat sket kurus tak asyik cheat je. Heh heh..

makanan yang mengidam
Carta mudah jika mengidam makanan tertentu 

Semoga jadual ni boleh jadi panduan untuk kita standby kot2 datang rasa mengidam yang bukan-bukan (nak kurus ni, dugaan makanan yang sedap ni lagi seksa woo..).

 

Selain pemakanan yang pelbagai untuk cukupkan nutrisi, boleh je untuk up kan lagi standby dari rasa ngidam bukan-bukan dengan pengambilan supplemen yang cover semua spktrum nutrisi. Baca sini, kenapa supplemen sangat membantu, yang Dr. Atkins pun suruh sebenarnya.

Bacaan lanjut

2 Comments

  1. Bila tengok senarai makanan tu nampak brokoli memang bagus untuk diet atkins ..kan?/tapi saya tak gemar rasanya..ehhehe

    1. Kureng kot ngn brokoli..tapi dah benda sihat, kerana terpaksa aku relakan..hehehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge